lørdag den 16. december 2006

Problemet med Zelda-serien

Jeg har nu spillet The Legend of Zelda: Twilight Princess til Wii i næsten 20 timer, og det er helt klart et fantastisk spil. Ingen tvivl om det. Dog findes stadig samme hage, efter min mening, som der har været med i stort set alle spil i serien: Dungeons ...

Grotterne eller fangekældrene er nemlig alt for "snørklet", synes jeg, og det er ret irriterende med så mange rum, der er ligegyldige. Jeg synes, det er spild at lave et rum med kun for eksempel én kiste. Godt nok blive hele oplevelsen af grotten større, men jeg synes, det er dumt, da det hele bare blive mere og mere forvirrende ... på den negative måde. Nej, så vil jeg hellere have nogle ordentlige gåderum, hvor man virkelig skal bruge hjernen for at regne ud, hvordan man kommer videre. Det nytter ikke at lave tusindvis af rum, som ingen betydning har. Jeg synes også, der burde være flere "bad-ass" kampe, hvor man nedslagter kæmpestore og frygtindgydende monstre, hvor man kæmper til sidste ende. Indtil videre har de fleste monstre været for lette at dræbe; man skal bare vifte lidt med Wii-moten hist og her.

En anden ting, som jeg ikke var særlig glad for i Ocarina of Time, var den måde, man blev guidet rundt i spillets verden. Det var simpelt hen for svært at komme videre, fordi man ikke vidste, at man skulle gå hen til person X for at lukke op for objekt Y. Det lader dog til at være lidt bedre i Twilight Princess.

Misforstå mig nu ikke. Jeg elsker skam The Legend of Zelda-spillene, men i mine øjne burde ovennævnte rettes til, før at spillet fortjener den absolutte perfekte karakter.

Nå, men nu må I have mig undskyldt. Har en aftale med nogle sandmumier i ørkentemplet ...

7 kommentar(er):

Søren sagde ...

Enig.
Jeg hader ikke bare de ligegyldige rum i dungeons. Jeg hader dungeons generelt! Jeg synes ikke det er sjovt eller spændende, at løbe rundt i en hule, hvor jeg skal løse en masse gåder for at komme hen til bossen.

Anonym sagde ...

Jeg har sådan set ikke noget imod det, men jeg vil give dig ret i det med bosserne. De er simpelthen for kedelige og nemme!
I mine øjne lægger TP ikke nær så meget vægt på action som på gåder, og det fungerer egentlig fint.

Anonym sagde ...

Søren, dungeons er jo hele essensen af Zelda, så hvis du ikke kan lide dem, så vil jeg påstå, at du ikke kan lide Zelda serien!
Jeg vil også sige, at jeg på ingen måde er enig - dungeons'ne er for fede, især i dette spil. De er smukke og varierede og holder hver deres tema gennem hele hulen. Der skal være mange rum, for at det kan kaldes en dungeon. Hvis det blev gjort, som du forslår, LTWW, så ville det hele nok blive en smule for simplifiseret. //Echo

Gustav Dahl sagde ...

Uuuuh ... god diskussion vi har gang i her :P

Er rigtig glad for at I giver jeres mening til kende i form af kommentarer - tak.

Jan Jægermark sagde ...

Visse Zelda-dungeons er rigtig fede, men nogle af dem frygter jeg nærmest. :P Water Temple i OOT fx - den er irriterende!
TWW har faktisk nogen gode, små dungeons. Dem kan jeg lide.

Anyway, TP har ikke imponeret mig vildt meget endnu :( (jeg er på vej mod 3. dungeon).

Anonym sagde ...

Jeg synes nu personligt, at Death Mountain er rigtig fed. Den imponerede i hvert fald mig.

Tredje dungeon er faktisk fyldt med nogle meget skarpsindige gåder :D
Der var også et ret så langt forløb, inden man kunne komme ind i det, hvilket er noget af det, der gør spillet både sjovt og langt.

Søren sagde ...

Echo:
Du har nok ret. Jeg kan ikke lide en stor del af hvad Zelda handler om og går ud på. Men det forholder sig sådan, at når jeg ikke er i en dungeon kan jeg godt lide spillet. Når jeg så er i en dungeon begynder interessen for at spille videre at dale.

Send en kommentar

Fandt du indlægget interessant - eller har ham der Gustav ikke fattet en hujende fis - så giv din mening til kende i kommentarfeltet herunder. Jeg ELSKER at få kommentarer, så kom bare med dem! :)

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.